Skip to content
duminică 14 iunie 2026
ULTIMELE ȘTIRI
17/06/2024La summitul pentru pace în Ucraina, Maia Sandu a reconfirmat angajamentul Moldovei pentru o pace justă 29/10/2024Profesori de discipline non-lingvistice din UTA Găgăuzia și raionul Taraclia vor beneficia de cursuri de limbă română 09/12/2025Donald Trump susține că Ucraina „ar trebui să organizeze alegeri”: „A trecut mult timp… nu mai e democrație” 27/11/2023Situația privind acordarea asistenței medicale urgente în condițiile meteorologice nefavorabile 02/11/2023VIDEO// Vasile Bolea și partidul „Renaștere” promit bătrânilor servicii gratuite de apă și canalizare 01/04/2023Planta care ascunde elixirul tinereții în fructul ei. Are proprietăți antioxidante și antiinflamatorii, dar puțini știu asta 29/05/2023Greșeala uriașă pe care o faci când gătești cu ulei. Dr. Anca Ioniță: E nociv. Efect negativ asupra sănătății 09/09/2025Adela Raileanu, deputat PSRM: „Poate le spunem pe 28 septembrie – scuzați, trântorilor, dar ați greșit țara?” 21/09/2023Va fi introdus votul electronic în cadrul autorităților locale 16/06/2025Mitropolia Moldovei: „Slujitorii bisericii sunt acuzați pe nedrept și percepuți ca instigatori” 21/11/2024EcoContact participă la primul Summit al Societății Civile al Parteneriatului Estic 11/03/2025Mihai Popșoi s-a întâlnit cu președinții Comisiilor pentru Afaceri Externe și Afaceri Europene din Adunarea Națională a Franței
GENEZA
  • ACASĂ
  • POLITICĂ
  • ACTUAL
  • EXTERNE
  • SĂNĂTATE
  • PSIHOLOGIE
  • GRĂDINĂ ȘI CASĂ
  • REȚETE
  • TOATE
  • ACASĂ
  • POLITICĂ
  • ACTUAL
  • EXTERNE
  • SĂNĂTATE
  • PSIHOLOGIE
  • GRĂDINĂ ȘI CASĂ
  • REȚETE
  • TOATE
GENEZA
MEDICINA NATURISTĂ
MEDICINA NATURISTĂ

STUDIU//De ce să mănânci neapărat spanac și nuci,alimente bogate în magneziu

Redactor GenezaRedactor Geneza01/04/2023 2.6722 Minutes read0
FacebookTwitterWhatsAppLinkedInEmailLink

Un consum ridicat de alimente bogate în magneziu cum ar fi spanacul şi nucile ar putea reduce riscul dezvoltării demenţei, potrivit unui studiu publicat vineri, o echipă de la Neuroimaging and Brain Lab din cadrul Universităţii Naţionale din Australia (ANU).

Oamenii de ştiinţă au studiat peste 6.000 de persoane sănătoase din punct de vedere cognitiv cu vârste cuprinse între 40 şi 73 de ani din Marea Britanie pe o perioadă de 16 luni.

Cercetătorii au ajuns la concluzia că în cazul persoanelor care consumă peste 550 mg de magneziu zilnic, vârsta creierului lor este, la 55 de ani, cu un an mai mică în comparaţie cu cei care au un aport normal de magneziu de 350 mg zilnic.

Rolul magneziului în sănătatea cerebrală



Khawlah Alateeq, autoarea principală a studiului, a precizat că, potrivit studiului, efectele preventive ale unui aport alimentar mai ridicat de magneziu ar putea începe la persoanele cu vârsta în jur de 40 de ani sau mai devreme, relatează Agerpres.

Studiul nostru arată că o creştere de 41% în aportul de magneziu ar putea duce la o pierdere mai redusă a volumului cerebral asociată cu înaintarea în vârstă, ceea ce înseamnă o funcţie cognitivă mai bună şi un risc mai scăzut sau întârziat de debut al demenţei mai târziu în viaţă, a spus ea într-un comunicat de presă.

Cercetarea scoate în evidenţă beneficiile potenţiale ale unei diete bogate în magneziu şi rolul pe care acesta îl îndeplineşte în promovarea sănătăţii celebrale.

Femeile beneficiază mai mult de beneficiile dietei bogate în magneziu



Femeile, în special cele aflate în postmenopauză, beneficiază mai mult, potrivit studiului, de efectele neuroprotectoare ale unei diete bogate în magneziu în comparaţie cu bărbaţii.

Erin Walsh, coautoare a studiului, a precizat că raportul ar putea duce la dezvoltarea intervenţiilor de sănătate publică în scopul îmbunătăţirii sănătăţii cerebrale şi a reducerii riscurilor apariţiei demenţei cu ajutorul dietei.

55 de milioane de persoane suferă de demenţă la nivel global



Potrivit Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS), în prezent peste 55 de milioane de persoane suferă de demenţă la nivel global, cea mai răspândită formă fiind boala Alzheimer.

Experţii au avertizat că numărul cazurilor este estimat să se tripleze până la 150 de milioane înainte de 2050.

Întrucât nu există un tratament pentru demenţă, iar dezvoltarea tratamentelor farmacologice nu au avut succes în ultimii 30 de ani, s-a sugerat ca prevenţia să primească o atenţie mai mare, a spus Walsh.

FacebookTwitterWhatsAppLinkedInEmailLink
Related posts
  • Related posts
  • More from author
MEDICINA NATURISTĂ

Andrei Năstase, cu numărul 4 la alegerile din 28 septembrie promite “ordine europeană” și 10 miliarde pentru cetățeni

14/08/20250
MEDICINA NATURISTĂ

Sinteza Oradea renunță la ridicarea unei noi fabrici cu bani din PNRR, CEO-ul demisionează – Profit.ro

05/08/20250
MEDICINA NATURISTĂ

UE LAUDA NOUA SIIJ – Ministerul Justitiei prezinta sinteza ultimului Raport privind Statul de Drept, elaborat de Comisia Europeana: „De la instituirea, in martie 2022, a noului sistem de investigare a infractiunilor de coruptie in sistemul judiciar, procurorii dese – Lumea Justitiei

05/08/20250
Load more
Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read also
ACTUAL

Cum au pierdut victimele zeci de mii de lei și dolari – Procuratura anunță două condamnări pentru escrocherie

19/03/20260
POLITICĂ

Șeful Comitetului Militar NATO, amiralul Giuseppe Cavo Dragone, va efectua o vizită oficială la Chișinău

19/03/20260
EXTERNE

Avertisment dur de la Teheran pentru România privind bazele militare americane: “O astfel de decizie ar echivala cu participarea României la o agresiune militară și ar atrage responsabilitate internațională”

16/03/20260
POLITICĂ

Igor Grosu va efectua o vizită de lucru la Bruxelles în perioada 17–19 martie

16/03/20260
ACTUAL

Peste 3600 de încălcări rutiere, depistate de polițiștii de patrulare în weekend

16/03/20260
POLITICĂ

Mihai Popșoi efectuează o vizită de lucru la Trieste pentru o conferință dedicată Inițiativei Central Europene

16/03/20260
Load more
  • Facebook
  • Telegram

# TRENDING

genezaMoldovaChișinăusănătatebeneficiiservicii medicalemaia sandualegeriechipa lui ilan sordorin receanMinisterul Sănătățiiorheiilan șorserviciul fiscal de statmihail popsoiPASigor grosucondamnatpolitiaCNAS

© 2022 GENEZA.MD | TOATE DREPTURILE REZERVATE