Skip to content
duminică 14 iunie 2026
ULTIMELE ȘTIRI
05/03/2025Agenția Națională pentru Sănătate Publică continuă supravegherea infecțiilor respiratorii și monitorizarea circulației virusurilor gripale 23/09/2023Marina Tauber a contestat la CEC refuzul de a fi înregistrată în cursa electorală: ”Mi se încalcă dreptul constituțional” 05/09/2024Patriarhia Rusă organizează pelerinaj gratuit pentru preoții moldoveni. Scopul – consolidarea spirituală 21/09/2023Votat de Parlament: Lucrările destinate implementării proiectului „Sistemul termoenergetic al mun. Bălți (SA „CET-Nord”)” faza II vor beneficia de facilități fiscale și vamale 19/06/2025VIDEO// Incendiu la Institutul de Neurologie și Neurochirurgie – 45 de pompieri au luptat cu flăcările 06/11/2024Semnarea Acordului General de cooperare dintre Republica Moldova și Arabia Saudită deschide noi oportunități pentru sectorul agro-alimentar 04/08/2025Sinteză legislativă: Cele mai importante acte normative publicate în perioada 7 – 13 iulie 2025 – Avocatnet 17/02/2025Un microbuz din R. Moldova a ars ca o torță în urma unui accident produs astăzi în România 20/02/2025Un flux de peste 40 de mii de persoane a fost înregistrat în ultimele 24 de ore la Punctele de trecere a frontierei din Republica Moldova 04/03/2025Condamnat la închisoare pentru schema de escrocherie: „ruda implicată în accident” 20/05/2025VIDEO// Marian Lupu: “În timpul guvernării PAS, cumătrismul a ajuns la cele mai înalte cote“ 13/11/2023Fursecuri cu semințe de chia plus alte două rețete simple cu acest ingredient
GENEZA
  • ACASĂ
  • POLITICĂ
  • ACTUAL
  • EXTERNE
  • SĂNĂTATE
  • PSIHOLOGIE
  • GRĂDINĂ ȘI CASĂ
  • REȚETE
  • TOATE
  • ACASĂ
  • POLITICĂ
  • ACTUAL
  • EXTERNE
  • SĂNĂTATE
  • PSIHOLOGIE
  • GRĂDINĂ ȘI CASĂ
  • REȚETE
  • TOATE
GENEZA
NUTRIȚIE
NUTRIȚIESĂNĂTATE

Dieta care protejează împotriva atacului de cord și a accidentului vascular cerebral

Redactor GenezaRedactor Geneza13/04/2023 4.8991 Minutes read0
FacebookTwitterWhatsAppLinkedInEmailLink

Dieta saraca în calorii sau dieta mediteraneană? Persoanele care sunt expuse riscului de a avea un atac de cord sau un accident vascular cerebral ar trebui să-și urmărească dieta. Dar asta nu înseamnă că vor mânca mai puține grăsimi și nici că vor limita drastic proteinele animale.

O nouă analiză arată că cel mai eficient plan alimentar pentru protejarea sănătății cardiovasculare este dieta mediteraneană.

7 diete populare diferite și efectele acestora asupra riscului cardiovascular

Studiul este primul care compară șapte diete populare diferite și efectele acestora asupra riscului cardiovascular.

Deși ghidurile actuale recomandă o varietate de programe nutriționale pentru pacienții cu risc ridicat, acestea se bazează în general pe date științifice cu certitudine scăzută, spun cercetătorii de la Universitatea din Manitoba, Canada.

Noua analiză a fost publicată în British Medical Journal (BMJ). Cercetătorii au comparat:

  • Dieta mediteraneană
  • Diverse diete cu conținut scăzut sau foarte scăzut de grăsimi
  • Diete combinate sărace în sare și sărace în grăsimi
  • Diete cu proteine animale minime

În total, au revizuit 40 de studii clinice anterioare care au implicat 35.548 de voluntari. Urmărirea mediană a participanților a fost de 3 ani (interval de la 9 luni la 17,5 ani).

După cum au descoperit cercetătorii, dieta mediteraneană a fost cea mai bună pentru a proteja împotriva evenimentelor cardiovasculare. De fapt, persoanele cu risc moderat de atac de cord sau accident vascular cerebral au fost reduse prin:

18% risc de deces din orice cauză

  • Risc de deces de 45% din cauze cardiovasculare;
  • Risc de 35% de accident vascular cerebral;
  • Risc de 52% pentru infarct miocardic non-letal.

În consecință, dietele sărace în grăsimi au redus riscul de deces din orice cauză cu 16%. De asemenea, au redus riscul de infarct miocardic non-letal cu 23%.

Beneficiile cu dietele mediteraneene și sărace în grăsimi au fost și mai mari la pacienții cu risc crescut de evenimente cardiovasculare.

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

FacebookTwitterWhatsAppLinkedInEmailLink
Related posts
  • Related posts
  • More from author
SĂNĂTATE

Cerealele integrale – cele mai simple schimbări alimentare care pot aduce beneficii reale

06/03/20260
LIFESTYLE

Beneficiile sparanghelulului pentru sănătate. Rețete savuroase, simple și ușor de pregătit

21/05/20250
ACTUAL

Săptămâna mondială de conștientizare a reducerii consumului de sare

13/05/20250
Load more
Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read also
ACTUAL

Cum au pierdut victimele zeci de mii de lei și dolari – Procuratura anunță două condamnări pentru escrocherie

19/03/20260
POLITICĂ

Șeful Comitetului Militar NATO, amiralul Giuseppe Cavo Dragone, va efectua o vizită oficială la Chișinău

19/03/20260
EXTERNE

Avertisment dur de la Teheran pentru România privind bazele militare americane: “O astfel de decizie ar echivala cu participarea României la o agresiune militară și ar atrage responsabilitate internațională”

16/03/20260
POLITICĂ

Igor Grosu va efectua o vizită de lucru la Bruxelles în perioada 17–19 martie

16/03/20260
ACTUAL

Peste 3600 de încălcări rutiere, depistate de polițiștii de patrulare în weekend

16/03/20260
POLITICĂ

Mihai Popșoi efectuează o vizită de lucru la Trieste pentru o conferință dedicată Inițiativei Central Europene

16/03/20260
Load more
  • Facebook
  • Telegram

# TRENDING

genezaMoldovaChișinăusănătatebeneficiiservicii medicalemaia sandualegeriechipa lui ilan sordorin receanMinisterul Sănătățiiorheiilan șorserviciul fiscal de statmihail popsoiPASigor grosucondamnatpolitiaCNAS

© 2022 GENEZA.MD | TOATE DREPTURILE REZERVATE