Skip to content
sâmbătă 13 iunie 2026
ULTIMELE ȘTIRI
09/03/2026Angajații Serviciului Fiscal de Stat continuă vizitele în localitățile din toată țara 16/10/2023Prevenirea atrofiei cerebrale. Efectele benefice ale combinației de vitamine B și Omega 3 31/07/2025A fi împotriva PAS și a Maiei Sandu nu înseamnă a fi cu Kremlinul și nici împotriva României 31/03/2025VIDEO// Monumentele funerare din cimitirele capitalei, interzise fără aviz de la Ministerul Culturii. Ion Ceban: „Propun un monument funerar pentru PAS” 02/04/2025Vicepreședintele Parlamentului, Vlad Batrîncea, s-a întâlnit cu ambasadorul Regatului Țărilor de Jos, Fred Duijn 12/04/2023Potrivit oamenilor de știință, forma inimii poate dezvălui riscul de boli cardiace 13/08/2025Instanța din Grecia a decis – Vlad Plahotniuc va fi extrădat în Republica Moldova 24/04/2024Vladimir Cuc va fi numit ambasador al Republicii Moldova în Confederația Elvețiană 21/07/2023Ce poți învață dintr-o relație toxică – 4 lecții importante 24/07/2023Sindromul post-traumatic – cauze, simptome, tratament. Cum știi dacă suferi de această tulburare 24/02/2025Corpul neînsuflețit al unei femei a fost extras de scafandrieri, după ce aceasta s-a prăbușit sub gheața unui iaz 20/11/2023Shakira, amendă uriașă în procesul de fraudă fiscală de aproape 15 milioane de euro
GENEZA
  • ACASĂ
  • POLITICĂ
  • ACTUAL
  • EXTERNE
  • SĂNĂTATE
  • PSIHOLOGIE
  • GRĂDINĂ ȘI CASĂ
  • REȚETE
  • TOATE
  • ACASĂ
  • POLITICĂ
  • ACTUAL
  • EXTERNE
  • SĂNĂTATE
  • PSIHOLOGIE
  • GRĂDINĂ ȘI CASĂ
  • REȚETE
  • TOATE
GENEZA
MEDICINA NATURISTĂ
MEDICINA NATURISTĂ

Băutura care previne formarea de calculi biliari și îmbunătățește sănătatea digestivă

Redactor GenezaRedactor Geneza30/04/2023 10.4472 Minutes read0
FacebookTwitterWhatsAppLinkedInEmailLink

Cafeaua este o băutură bogată în acid clorogenic, acid cafeic și kahweol, care sunt compuși bioactivi cu proprietăți antioxidante, care ajută la combaterea radicalilor liberi, prevenind îmbătrânirea prematură, cancerul, depresia și diabetul, potrivit portalului portughez de sănătate, nutriție și wellness „Tua Saúde”.

În plus, site-ul CuídatePlus a dezvăluit că „cercetătorii au descoperit că femeile care beau cel puțin patru cești de cafea pe zi au cu 25 % mai puține șanse de a se opera de calculi biliari decât femeile care nu beau cafea”.

De asemenea, un studiu realizat de Universitatea din Utrecht, Olanda, a relevat faptul că cafeaua este ideală pentru accelerarea proceselor digestive, deoarece această băutură acționează ca un activator al funcției colonului, iar acest lucru se întâmplă datorită unei substanțe conținute în cafea, numită acid clorogenic, iar pentru ca aceasta să își facă efectul, este ideal să se bea cafeaua dimineața.

Mayo Clinic, o organizație non-profit de practică clinică, educație și cercetare, a declarat că până la 400 de miligrame (mg) de cofeină pe zi pare a fi sigur pentru majoritatea adulților sănătoși, iar aceasta reprezintă aproximativ cantitatea de cofeină din patru cești de cafea, 10 cutii de cola sau două băuturi energizante.

„Este recomandabil să se consume mai puțin de 500 de miligrame de cofeină pe zi, echivalentul a patru sau cinci cești de cafea neagră. Cantități mai mari sunt adesea asociate cu accelerarea inimii, insomnie, iritabilitate, vedere încețoșată și amețeli”, potrivit Universității Linkoping din Suedia.

În ceea ce privește puritatea, recomandarea este de a consuma cafea boabe sau cafea măcinată, având în vedere că, spre deosebire de cafeaua instant, aceasta nu a fost supusă niciunui proces industrial care să-i modifice componentele aromatice și nutritive.

Persoane care nu ar trebui să bea cafea

Cu toate acestea, Medline Plus a indicat că persoanele care ar trebui să limiteze sau să evite cofeina sunt:

  • Femeile însărcinate, deoarece cofeina trece prin placentă către copil.
  • Femeile care alăptează, deoarece chiar și o cantitate mică de cofeină consumată trece la copil.
  • Cei cu migrene sau alte dureri de cap cronice.
  • Când aveți anxietate.
  • Cei care iau anumite medicamente sau suplimente, inclusiv stimulente, anumite antibiotice, medicamente pentru astm și medicamente pentru inimă.
  • În calitate de copil sau adolescent. Nici aceștia nu ar trebui să bea la fel de multă cofeină ca adulții. Copiii pot fi deosebit de sensibili la efectele cofeinei.

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

FacebookTwitterWhatsAppLinkedInEmailLink
Related posts
  • Related posts
  • More from author
MEDICINA NATURISTĂ

Andrei Năstase, cu numărul 4 la alegerile din 28 septembrie promite “ordine europeană” și 10 miliarde pentru cetățeni

14/08/20250
MEDICINA NATURISTĂ

Sinteza Oradea renunță la ridicarea unei noi fabrici cu bani din PNRR, CEO-ul demisionează – Profit.ro

05/08/20250
MEDICINA NATURISTĂ

UE LAUDA NOUA SIIJ – Ministerul Justitiei prezinta sinteza ultimului Raport privind Statul de Drept, elaborat de Comisia Europeana: „De la instituirea, in martie 2022, a noului sistem de investigare a infractiunilor de coruptie in sistemul judiciar, procurorii dese – Lumea Justitiei

05/08/20250
Load more
Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read also
ACTUAL

Cum au pierdut victimele zeci de mii de lei și dolari – Procuratura anunță două condamnări pentru escrocherie

19/03/20260
POLITICĂ

Șeful Comitetului Militar NATO, amiralul Giuseppe Cavo Dragone, va efectua o vizită oficială la Chișinău

19/03/20260
EXTERNE

Avertisment dur de la Teheran pentru România privind bazele militare americane: “O astfel de decizie ar echivala cu participarea României la o agresiune militară și ar atrage responsabilitate internațională”

16/03/20260
POLITICĂ

Igor Grosu va efectua o vizită de lucru la Bruxelles în perioada 17–19 martie

16/03/20260
ACTUAL

Peste 3600 de încălcări rutiere, depistate de polițiștii de patrulare în weekend

16/03/20260
POLITICĂ

Mihai Popșoi efectuează o vizită de lucru la Trieste pentru o conferință dedicată Inițiativei Central Europene

16/03/20260
Load more
  • Facebook
  • Telegram

# TRENDING

genezaMoldovaChișinăusănătatebeneficiiservicii medicalemaia sandualegeriechipa lui ilan sordorin receanMinisterul Sănătățiiorheiilan șorserviciul fiscal de statmihail popsoiPASigor grosucondamnatpolitiaCNAS

© 2022 GENEZA.MD | TOATE DREPTURILE REZERVATE