Skip to content
duminică 14 iunie 2026
ULTIMELE ȘTIRI
14/11/2023„Lor nu le  convine ca gazul să coste 10 lei” – Cum autoritățile Republicii Moldova împiedică reducerea tarifelor? 01/06/2023De ce este important să bem apă alcalină? Izvorul vieții și al sănătății 04/08/2025Bursă. Acţiunile Sinteza Oradea şi ROCA Industry intră de la 1 martie în doi indici MSCI pentru pieţe d – Ziarul Financiar 24/07/2023Puterea miraculoasă a ceaiului de coada șoricelului. Care sunt multiplele beneficii pentru sănătate 04/11/2023Ilan Șor și echipa sa continuă să transforme Orheiul – o altă stradă a fost renovată 25/06/2025Persoanele care solicită dobândirea cetățeniei vor fi obligate să cunoască limba română și prevederile Constituției 18/06/2025Un moldovean de 30 de ani a murit după ce a fost abandonat în stare critică la poarta unui spital din Italia 29/05/2023Vinul fără alcool, ce este și ce beneficii are. 5 motive pentru care îl poți consuma liniștit. Ce îl face diferit față de sucul de struguri 20/09/2024În sectoarele capitalei vor fi desfășurate iarmaroace și târguri cu produse autohtone 27/12/2023Consiliul de administraţie al CNAM a aprobat devizul de venituri şi cheltuieli al fondurilor AOAM pentru 2024 31/03/2025VIDEO// Monumentele funerare din cimitirele capitalei, interzise fără aviz de la Ministerul Culturii. Ion Ceban: „Propun un monument funerar pentru PAS” 17/05/2025Producerea de ulei a fost afectată sever în 2024 de lipsa materiei prime
GENEZA
  • ACASĂ
  • POLITICĂ
  • ACTUAL
  • EXTERNE
  • SĂNĂTATE
  • PSIHOLOGIE
  • GRĂDINĂ ȘI CASĂ
  • REȚETE
  • TOATE
  • ACASĂ
  • POLITICĂ
  • ACTUAL
  • EXTERNE
  • SĂNĂTATE
  • PSIHOLOGIE
  • GRĂDINĂ ȘI CASĂ
  • REȚETE
  • TOATE
GENEZA
NUTRIȚIE
NUTRIȚIESĂNĂTATE

STUDIU// Gustarea care scade glicemia în doar 5 minute! S-a dovedit ştiinţific ce beneficii are pentru persoanele cu diabet

Redactor GenezaRedactor Geneza30/04/2023 9.7461 Minutes read0
FacebookTwitterWhatsAppLinkedInEmailLink

Dieta are o importanţă primordială pentru persoanele cu diabet zaharat, care, pe lângă tratament prescris de medicul specialist, trebuie să respecte o serie de restricţii alimentare pentru normalizarea valorii zahărului în sânge.

De a lungul timpului, nutriţioniştii au realizat liste şi topuri cu alimente permise şi nepermise în meniul bolnavilor de diabet, însă un nou studiu dă noi speranţe acestor pacienţi.

Astfel, s-a descoperit că un aliment ieftin consumat ca gustare între mese poate stabiliza nivelul glicemiei.

Este vorba de stafide, care scad nivelul glucozei în doar câteva minute după consumarea lor. Acestea au un indice glicemic moderat scăzut, ceea ce înseamnă că nu provoacă vârfuri ascuțite și scăderi ale nivelului de zahăr din sânge.

Medicii recomandă consumul cu moderaţie

Potrivit celui mai recent studiu publicat de cercetătorii americani în revista „The Physician”, timp de 12 săptămâni, peste 50 de bolnavi de diabet participanţi la studiu au consumat stafide după masa de prânz, iar nivelul glucozei a scăzut în medie cu 23%.

S-a mai constatat, de asemenea, că stafidele consumate dimineaţa, pe stomacul gol, au scăzut glicemia cu 19%.

Totuşi, medicii atrag atenţia că stafidele trebuie consumate cu moderaţie, pentru că au în compziţie zaharuri şi carbohidraţi (de exempolu, două linguri de stafide au aproximativ 15 grams de carbohidraţi). Ca fruct uscat, însă, stafidele nu au conținutul de apă al strugurilor obișnuiți.

Un sfert de cană de stafide are 108 calorii, 1 gram de proteine şi fibre, 21 de grame de zahăr şi 29 de grame de carbohidrați. Potrivit nutriţioniştilor, stafidele sunt o sursă bună de fier, calciu, potasiu, mangan şi vitamina B6.

Aceste fructe cu un conţinut scăzut de calorii au valori nutriţionale mari, ceea ce este important pentru diabetici.  De pildă, fibrele asigură sănătatea aparatului digestiv, iar calciul este vital pentru oase, în vreme ce potasiul protejează sistemul nervos şi fortifică masa musculară.

Nutriţioniştii recomandă consumul a 1-2 linguri de stafide adăugat în cerealele de la micul dejun sau ca gustare cu iaurt degresat.

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

FacebookTwitterWhatsAppLinkedInEmailLink
Related posts
  • Related posts
  • More from author
SĂNĂTATE

Cerealele integrale – cele mai simple schimbări alimentare care pot aduce beneficii reale

06/03/20260
LIFESTYLE

Beneficiile sparanghelulului pentru sănătate. Rețete savuroase, simple și ușor de pregătit

21/05/20250
ACTUAL

Săptămâna mondială de conștientizare a reducerii consumului de sare

13/05/20250
Load more
Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read also
ACTUAL

Cum au pierdut victimele zeci de mii de lei și dolari – Procuratura anunță două condamnări pentru escrocherie

19/03/20260
POLITICĂ

Șeful Comitetului Militar NATO, amiralul Giuseppe Cavo Dragone, va efectua o vizită oficială la Chișinău

19/03/20260
EXTERNE

Avertisment dur de la Teheran pentru România privind bazele militare americane: “O astfel de decizie ar echivala cu participarea României la o agresiune militară și ar atrage responsabilitate internațională”

16/03/20260
POLITICĂ

Igor Grosu va efectua o vizită de lucru la Bruxelles în perioada 17–19 martie

16/03/20260
ACTUAL

Peste 3600 de încălcări rutiere, depistate de polițiștii de patrulare în weekend

16/03/20260
POLITICĂ

Mihai Popșoi efectuează o vizită de lucru la Trieste pentru o conferință dedicată Inițiativei Central Europene

16/03/20260
Load more
  • Facebook
  • Telegram

# TRENDING

genezaMoldovaChișinăusănătatebeneficiiservicii medicalemaia sandualegeriechipa lui ilan sordorin receanMinisterul Sănătățiiorheiilan șorserviciul fiscal de statmihail popsoiPASigor grosucondamnatpolitiaCNAS

© 2022 GENEZA.MD | TOATE DREPTURILE REZERVATE