Skip to content
duminică 14 iunie 2026
ULTIMELE ȘTIRI
19/05/2025VIDEO// Un tânăr de 21 de ani din Ialoveni a fost plasat în arest preventiv, fiind suspectat de comiterea unui jaf stradal în sectorul Centru al capitalei 08/01/2024Bronșita, numită și “răceala la plămâni” – cauze și simptome. Când să mergi la medic 06/10/2023Marina Tauber nu se lasă de lupta electorală. Țintește în continuare funcția de primar al mun. Bălți 24/04/2023Cum funcţionează „ceasul biologic intern”. Orele la care este mai expus bolii fiecare organ în parte 23/09/2024200 de mii de lei pentru soluționarea unei cauze penale. Un bărbat a fost reținut de CNA într-un dosar de trafic de influență 17/04/2023”Fără gluten” nu înseamnă neapărat sănătos. Cui i se potrivește aceast dietă 28/12/2023Ilan Șor: Sandu nu vrea al doilea mandat. O obligă curatorii occidentali 05/01/2024Cele mai bune alimente care subțiază sângele și desfundă vasele. Cum poate fi prevenită tromboza venoasă 14/10/2023Cel puțin 270 de moldoveni aflați în Israel vor fi repatriați astăzi cu sprijinul lui Ilan Șor 01/03/2024PSDE, despre așa-numita reformă a justiției: Cu această bătaie de joc față de valorile democratice vom sta la porțile Europei 01/12/2023Partidul „Renaștere” va susține moțiunea de cenzură împotriva Guvernului Recean: „Acest guvern nu poate rămâne nepedepsit” 03/10/2023(VIDEO) La inițiativa bașcanului Găgăuziei  Evgenia Guțul, cu sprijinul partidului „Șansă” și al echipei lui Ilan Șor, în satul Gaidar a fost dat în exploatare un nou drum
GENEZA
  • ACASĂ
  • POLITICĂ
  • ACTUAL
  • EXTERNE
  • SĂNĂTATE
  • PSIHOLOGIE
  • GRĂDINĂ ȘI CASĂ
  • REȚETE
  • TOATE
  • ACASĂ
  • POLITICĂ
  • ACTUAL
  • EXTERNE
  • SĂNĂTATE
  • PSIHOLOGIE
  • GRĂDINĂ ȘI CASĂ
  • REȚETE
  • TOATE
GENEZA
SĂNĂTATE
SĂNĂTATETOATE

Vitamina esenţială care curăţă arterele de grăsimi şi purifică sângele

Redactor GenezaRedactor Geneza08/01/2024 1.0192 Minutes read0
FacebookTwitterWhatsAppLinkedInEmailLink

Această vitamină este adesea percepută în mod ambiguu deoarece în limbajul științific numele său este acid nicotinic, deşi nu are nicio legătură cu substanța pe care o conțin țigările.

La începutul secolului al XIX-lea, biochimistul polonez Kazimir Funk a izolat pentru prima dată această substanță din tărâțe de orez.

Este vorba de Vitamina B3 (niacina) poate fi consumată pentru a crește colesterolul bun, deoarece cercetările privind utilizarea vitaminei pe cale orală pentru tratarea unor afecțiuni specifice au arătat că, atunci când este prescrisă, aceasta este utilizată pentru a crește colesterolul lipoproteic cu densitate mare (HDL).

Se pare ca vitamina B3 poate reduce cu 5-20% colesterolul LDL, cunoscut in mod popular drept colesterol ”rau”.

Vitamina B3 nu numai ca reduce colesterolul LDL ”rau” cu aproximativ 20%, dar creste nivelul colesterolului HDL ”bun”. Studiile au demonstrat ca niacina creste nivelul colesterolului HDL cu 15-35%.

Surse naturale

În ceea ce privește consumul, Institutul Național de Sănătate din Statele Unite (NIH) a indicat că se găsește în mod natural în multe alimente precum: alimente de origine animală, cum ar fi carnea de pasăre, vită, porc și pește, sau unele tipuri de nuci, leguminoase și cereale. O cantitate mică de vitamină este produsă în corpul uman din aminoacidul esențial triptofan.

Gastroenterologul Ekaterina Kashukh enumeră principalele calități ale acestei vitamine esenţiale: „B3 este solubil în apă – face parte din multe enzime, substanțe prin care au loc diferite reacții în organism.

De exemplu, participă la metabolismul proteinelor, grăsimilor, carbohidraților, protejează molecula de ADN de deteriorare, acționează ca un antioxidant și neutralizează substanțele toxice prin curățarea organismului de acestea.

Dar una dintre cele mai importante funcții ale sale este reglarea metabolismului lipidelor. Reduce riscul de a dezvolta boli cardiovasculare”, spune medicul.

Nevoia zilnică de vit. B3 este de 20 mg, substanță conținută în 200 g de ficat de vită fiert sau o mână de alune. O persoană cu o deficiență a acestei vitamine se poate plânge de apetit redus, greață, slăbiciune, tulburări de somn, piele uscată, crăpături în colțurile buzelor.

15 dintre cele mai bune alimente bogate în vitamina B3

– Pui – 1 cana: 19,2 miligrame (96% DV)

– Ficat – 1 felie: 11,9 miligrame (60% DV)

– Ton – 11,3 miligrame (56% DV)

– Curcan – 1 cana: 9,6 miligrame (48% DV)

– Somon – 6,8 miligrame (34% DV)

– Sardine – 1 cutie: 4,8 miligrame (24% DV)

– Carne de vita hranita cu iarba – 4,4 miligrame (22% DV)

– Seminte de floarea-soarelui — 1 cana: 3,8 miligrame (19% DV)

– Arahide – 3,8 miligrame (19% DV)

– Mazare verde – 1 cana: 3,2 miligrame (16% DV)

– Orez brun – 1 cana, gatita: 3 miligrame (15% DV)

 Ciuperci – 1 cana: 2,5 miligrame (13% DV)

– Avocado taiat in cubulete – 1 cana: 2,6 miligrame (13% DV)

– Cartofi dulci – 1 cartof dulce mediu: 1,7 miligrame (8% DV)

– Sparanghel – 1 cana: 1,3 miligrame (7% DV)

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

Tags
beneficiicarne de curcancarne de puiChișinăucolesterolgenezaMoldovasănătate
FacebookTwitterWhatsAppLinkedInEmailLink
Related posts
  • Related posts
  • More from author
ACTUAL

Cum au pierdut victimele zeci de mii de lei și dolari – Procuratura anunță două condamnări pentru escrocherie

19/03/20260
POLITICĂ

Șeful Comitetului Militar NATO, amiralul Giuseppe Cavo Dragone, va efectua o vizită oficială la Chișinău

19/03/20260
EXTERNE

Avertisment dur de la Teheran pentru România privind bazele militare americane: “O astfel de decizie ar echivala cu participarea României la o agresiune militară și ar atrage responsabilitate internațională”

16/03/20260
Load more
Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read also
ACTUAL

Cum au pierdut victimele zeci de mii de lei și dolari – Procuratura anunță două condamnări pentru escrocherie

19/03/20260
POLITICĂ

Șeful Comitetului Militar NATO, amiralul Giuseppe Cavo Dragone, va efectua o vizită oficială la Chișinău

19/03/20260
EXTERNE

Avertisment dur de la Teheran pentru România privind bazele militare americane: “O astfel de decizie ar echivala cu participarea României la o agresiune militară și ar atrage responsabilitate internațională”

16/03/20260
POLITICĂ

Igor Grosu va efectua o vizită de lucru la Bruxelles în perioada 17–19 martie

16/03/20260
ACTUAL

Peste 3600 de încălcări rutiere, depistate de polițiștii de patrulare în weekend

16/03/20260
POLITICĂ

Mihai Popșoi efectuează o vizită de lucru la Trieste pentru o conferință dedicată Inițiativei Central Europene

16/03/20260
Load more
  • Facebook
  • Telegram

# TRENDING

genezaMoldovaChișinăusănătatebeneficiiservicii medicalemaia sandualegeriechipa lui ilan sordorin receanMinisterul Sănătățiiorheiilan șorserviciul fiscal de statmihail popsoiPASigor grosucondamnatpolitiaCNAS

© 2022 GENEZA.MD | TOATE DREPTURILE REZERVATE