Skip to content
duminică 14 iunie 2026
ULTIMELE ȘTIRI
27/12/2023Consiliul de administraţie al CNAM a aprobat devizul de venituri şi cheltuieli al fondurilor AOAM pentru 2024 19/10/2023Echipa lui Ilan Șor a finisat reparația totală a încă două străzi din Orhei 12/05/2025Polițiștii desfășoară activități educative și informative în instituțiile de învățământ din întreaga țară 12/11/2023Ilan Șor a venit cu critici aspre în adresa Ambasadorului UE în Moldova: ”Ce ați putut să ne oferiți, ne-ați oferit – sărăcie și dezastru” 28/07/2023Sângele – Fluidul vital ce hrănește și oxigenează ce­lu­le­le și țesuturile corpului nostru. Soluții naturale pentru o protecție optimă 20/11/2023Ilan Șor, după reparația curții de pe strada Ioana Iachir 13 din Orhei: „Nu mă opresc până nu fac tot ce am promis” 21/07/2023De ce simțim anxietate în timpul nopții. Cercetătorii din domeniul neuroștiințelor au investigat această problemă 27/06/2025În ultimii cinci ani, 18 deținuți au evadat din penitenciarele Republicii Moldova 29/09/2023Proiectul lui Ilan Șor “Din tot sufletul” din nou unește oamenii. Mii de cetățeni au participat la un eveniment dedicat familiei tradiționale 16/12/2023Primarul municipiului Orhei, Tatiana Cociu, și consilierii din fracțiunea “Pentru Orhei” au prezentat planurile de dezvoltare a municipiului Orhei 28/03/2023Intoleranţa la gluten. Tipuri de intoleranță și ce alimente putem consuma 08/12/2023Modificări la Strategia națională de prevenire și combatere a spălării banilor și finanțării terorismului, adoptate de Parlament
GENEZA
  • ACASĂ
  • POLITICĂ
  • ACTUAL
  • EXTERNE
  • SĂNĂTATE
  • PSIHOLOGIE
  • GRĂDINĂ ȘI CASĂ
  • REȚETE
  • TOATE
  • ACASĂ
  • POLITICĂ
  • ACTUAL
  • EXTERNE
  • SĂNĂTATE
  • PSIHOLOGIE
  • GRĂDINĂ ȘI CASĂ
  • REȚETE
  • TOATE
GENEZA
NUTRIȚIE
NUTRIȚIESĂNĂTATE

Fructul-minune care previne apariţia unui AVC. Decalcifiază arterele şi topeşte grăsimile din sânge

Redactor GenezaRedactor Geneza24/05/2023 10.4102 Minutes read0
FacebookTwitterWhatsAppLinkedInEmailLink

Bolile cardiovasculare sunt cele mai fecvente cauze de deces în lumea întreagă, iar medicii atrag atenţia asupra importanţei dietei sănătoase pentru prevenţia acestor afecţiuni letale.

Oamenii de ştiinţă de la Institutul Karolinska din Suedia au realizat un amplu studiu la care au participat aproape 50.000 de persoane. Concluzia experţilor este că un consum moderat de nuci (de trei ori pe săptămână) reduce semnificativ, cu 18%, riscul de aritmii cardiace (bătăi neregulate ale inmii), principala cauză a apariţiei unui accident vascular cerebral.

Explicaţia medicilor ar fi că, atunci când inima „tremură” (apare fibrilaţia atrială) nu poate pompa sânge eficient, astfel că sângele se acumulează, ceea ce poate duce la formarea de cheaguri de sânge.

Specialiştii suedezi au monitorizat dieta participanţilor la studiu pe o perioadă de 15 ani. Pe lângă nuci, beneficii certe medicale pentru sistemul cardiovascular au şi migdalele.

Conţinut caloric

Având forma care seamănă cu creierul, nucile sunt o gustare foarte populară şi o sursă excelentă de acizi graşi Omega-3, în special de acid alfa-linoleic (ALA). O porţie de 28 de grame de nuci are:

  182 de calorii
•    18 grame conţinut total de grăsimi
•    4 grame de proteine
•    4 grame de carbohidraţi
•    2 grame de fibre
•    1% din necesarul zilnic recomandat de vitamina E.

Nucile par să îmbunătăţească o parte din factori de risc pentru bolile cardiovasculare, iar asta datorită conţinutului mare de acid alfa-linoileic (ALA) şi celorlalţi nutrienţi pe care îi au, potrivit doc.ro. Un număr mare de studii a arătat că prin consumul de nuci se reduce semnificativ colesterolul total şi colesterolul LDL, în timp ce creşte colesterolul HDL, cel „bun”.

Nucile pot să îmbunătăţească şi alţi factori legaţi de sănătatea inimii tale, inclusiv tensiunea arterială şi fluxul normal al sângelui prin sistemul circulator. În plus, nucile reduc inflamaţia, care poate contribui la multe boli cronice.

Topeşte grăsimile din sânge

De altfel, nucile ar trebuie să facă parte din alimentaţie, spun nutriţioniştii, care au asigurări că acestea sunt unul dintre cele mai eficiente mijloace de prevenire a bolilor cardiovasculare.

Nucile sunt bogate în proteine și fibre, precum și în grăsimi mononesaturate și polinesaturate, acizi grași omega 3. În plus, ele sunt o sursă de mangan, cupru, fosfor, vitamina B6 și fier, fiind extrem de benefice pentru sănătate.

Conținutul de acizi grași omega-3, grăsimi polinesaturate și acizi linolenici din nuci favorizează producția de bacterii benefice în intestin, care, la rândul lor, reduc inflamația și nivelul de colesterol din organism, cu efecte pozitive asupra sistemului cardiovascular.

Informațiile prezentate în acest website au caracter informativ și nu înlocuiesc diagnosticul medical sau prospectul produselor. Orice decizie privind sănătatea dumneavoastră trebuie luată doar în urma consultării medicului.

FacebookTwitterWhatsAppLinkedInEmailLink
Related posts
  • Related posts
  • More from author
SĂNĂTATE

Cerealele integrale – cele mai simple schimbări alimentare care pot aduce beneficii reale

06/03/20260
LIFESTYLE

Beneficiile sparanghelulului pentru sănătate. Rețete savuroase, simple și ușor de pregătit

21/05/20250
ACTUAL

Săptămâna mondială de conștientizare a reducerii consumului de sare

13/05/20250
Load more
Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Read also
ACTUAL

Cum au pierdut victimele zeci de mii de lei și dolari – Procuratura anunță două condamnări pentru escrocherie

19/03/20260
POLITICĂ

Șeful Comitetului Militar NATO, amiralul Giuseppe Cavo Dragone, va efectua o vizită oficială la Chișinău

19/03/20260
EXTERNE

Avertisment dur de la Teheran pentru România privind bazele militare americane: “O astfel de decizie ar echivala cu participarea României la o agresiune militară și ar atrage responsabilitate internațională”

16/03/20260
POLITICĂ

Igor Grosu va efectua o vizită de lucru la Bruxelles în perioada 17–19 martie

16/03/20260
ACTUAL

Peste 3600 de încălcări rutiere, depistate de polițiștii de patrulare în weekend

16/03/20260
POLITICĂ

Mihai Popșoi efectuează o vizită de lucru la Trieste pentru o conferință dedicată Inițiativei Central Europene

16/03/20260
Load more
  • Facebook
  • Telegram

# TRENDING

genezaMoldovaChișinăusănătatebeneficiiservicii medicalemaia sandualegeriechipa lui ilan sordorin receanMinisterul Sănătățiiorheiilan șorserviciul fiscal de statmihail popsoiPASigor grosucondamnatpolitiaCNAS

© 2022 GENEZA.MD | TOATE DREPTURILE REZERVATE